Vítejte na oficiálních stránkách
AKCE 23.-27.6.
26. 6. Zájemci se půjdou koupat do rybníka na Práchovnu - batoh se svačinou a v druhém plavky, ručník, namazat se opalovacím krémem. Pro ostatní bude připraven program ve škole.
27. 6. Vysvědčení - nezapomenout desky, program bude cca na 30 minut.
HEZKÉ LÉTO VŠEM. DĚKUJI ZA SPOLUPRÁCI.
DOPORUČUJI PŘES LÉTO OPAKOVAT MALOU NÁSOBILKU.
Co by měli druháci na konci školního roku umět?
ČESKÝ JAZYK
1. Tvořit a napsat věty s velkým písmenem na začátku a správným znaménkem na konci
2. Rozlišit samohlásky a souhlásky (měkké, tvrdé, obojetné)
3. Napsat správné i/y po měkkých/tvrdých souhláskách
4. Psát ú, ů ve slovech
5. Psát slova se slabikami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
6. Psát správně slova s párovými souhláskami p/b, f/v, ch/h, z/s, ž/š, d/t, ď/ť
7. Psát velká písmena v osobních jménech a některých zeměpisných názvech
8. V textu umí vyhledat důležité informace, rozumí zadání úkolů v sešitech, poradí spolužákovi, který si není při práci v hodině jistý.
9. Povídat poutavě své zážitky, naslouchat ostatním, povyprávět o přečtené knize apod.
10. Sledovat čtený text druhou osobou, číst plynule, klesat hlasem na konci věty, dělat pauzy za znaménkem, rozlišit přímou řeč
11. Vyjmenovat slovní druhy, rozlišit podstatná jména, přídavná jména, předložky, spojky a slovesa
12. Rozlišit větu jednoduchou a souvětí
MATEMATIKA
1. Sčítat a odčítat do 100 s přechodem 10 pamětně i částečně písemně (pod sebou)
2. Násobit a dělit v oboru malé násobilky zpaměti, vyjmenovat násobky
3. Řešit slovní úlohy samostatně, zvolit vhodnou početní operaci
4. Rozlišit sudá a lichá čísla
5. Rýsovat, měřit úsečky, vyznačit body v prostoru a na přímce
6. Používat pojmy centimetr, milimetr, decimetr a metr a jejich zkratky
7. Vyhledávat čísla na číselné ose
8. Vyjmenovat geometrické tvary a tělesa
9. Poznat čas na hodinách, rozlišovat pojmy čtvrt, půl, třičtvrtě, celá hodina, zapsat čas digitálně
Návštěvnost:
ONLINE:0
DNES:34
TÝDEN:607
CELKEM:216756
Svátek má Drahomíra
Zítra má svátek Čeněk
V červenci do košile rozdělej se a v prosinci po uši oděj se!
Osvatém Kamilu slunce má největší sílu.
V roce 1744 císařovna Marie Terezie nechala vypracovat „Všeobecný školský řád“, ve kterém stanovila povinnou školní docházku. V roce 1790 byla v Lučici lokální škola, navštěvovali jí dítka z Lučice, Dobré Vody, Janovce a z Volešnice polními pěšinkami. V roce 1870 přibyla žákovská knihovna a nové pomůcky. V roce 1898 vznikla dvojtřídka, doplněna útulkem pro malé děti, tělocvičnou a zahrádkou. V roce 1920 zůstala pouze část druhé třídy směrem ke kostelu, vyučovalo se v rodinných domcích, a protože obci vždy záleželo na vzdělávání, byl vypracován projekt, který byl schválen okresním úřadem v Čáslavi 2. listopadu 1922. Nová pětitřídní budova vyrostla během dvou let. V září 1945 škola dostala rozhlasový přijímač a v roce 1950 byla do celé školy zavedena elektřina.
Od svého vzniku prošla škola několika rekonstrukcemi. V roce 2015-2016 byla budova zateplena a osazena novými plastovými okny. V roce 2020 bylo v základní škole a mateřské škole renovováno sociální zařízení. V roce 2021 byly provedeny stavební úpravy za účelem bezbariérového užívání. Proto má škola nově toalety pro handicapované, dále bezbariérové prvky jako nájezdovou rampu do 1. patra a bezbariérový přístup do areálu v zadní části školy. Proběhly úpravy školní zahrady a vnitřních prostor celé školy. Nová je počítačová učebna a ředitelna. Součástí školy je školní družina, školní jídelna – výdejna a mateřská škola.
Je zde rodinná atmosféra a venkovské prostředí. Žáci v malotřídní škole (1.–5. ročník) se spojenými ročníky získávají velké množství informací od starších spolužáků (nové učivo vyššího ročníku) nebo od mladších spolužáků (opakují si učivo předešlých let). Malotřídní škola i mateřská škola je moderní vzdělávací instituce, která nabízí kvalitní vzdělání pro všechny děti i žáky.